Het team van Belgomeals is ontstaat uit spontane sollicitaties en mondelinge aanprijzingen. De meeste werknemers zijn al sinds de start van het bedrijf in dienst. We geven onze werknemers dan ook graag de kans om verder te groeien binnen het bedrijf. Zo kunnen zij dankzij hun inzet, motivatie en passie steeds verder blijven ontwikkelen om nieuwe uitdagingen binnen Belgomeals aan te gaan. Bij aanwerving van het personeel zorgen we steeds voor individuele begeleidingen om een duurzame samenwerking op te bouwen.
Binnen het bedrijf streven we steeds naar diversiteit en verdraagzaamheid op de werkvloer. Onze werknemers genoten dan ook van verschillende opleidingen. Zo hebben we mensen zonder diploma, laaggeschoolden, geschoolde werklieden, bachelors en masters in dienst.
Om ons team gemotiveerd te houden organiseert Belgomeals twee keer per jaar een teambuilding, zodat iedereen elkaar beter leert kennen. Verder is er twee maandelijks overleg over de opdrachten en taken. Elke medewerker krijgt bovendien jaarlijks een evaluatie. Belgomeals draagt daarnaast de kosten van verplichte opleidingen voor chauffeurs, maar ook van de taallessen voor anderstalige personeelsleden. Verder proberen we opleidingen aangaande persoonlijke ontwikkelingen steeds te stimuleren.
We staan dan ook graag nauw in contact met onze werknemers, want een goede werksfeer is het begin van alles.
Oprichter en bestuurder
Elke dag onze passie omzetten in lekkere en gezonde gevarieerde duurzame maaltijden, toegankelijk voor elk kind.
Chef-kok en verantwoordelijk voor de traiteur dienst en de catering
Ik geef daarnaast demo's en praktische ondersteuning aan onze klanten. Na een loopbaan van 30 jaar in de horeca ben ik in 2019 een nieuwe uitdaging aangegaan bij Belgomeals.
Verantwoordelijke inpak en personeel
Sinds 2013 werk ik bij Agape en Belgomeals. Ik ben begonnen als kok en inpakker en naarmate de tijd vorderde en ik meer ervaring had kreeg ik ook meer verantwoordelijkheid gekregen en ben ik opgewerkt tot verantwoordelijke van de inpak en als support personeel.
Aan de inpak zijn mijn taken het instellen en opvolgen van de verpakkijngslijnen volgens de gemaakte planning. Hierop controleer ik ook of de verpakkingen conform zijn, om tenslotte een correcte verpakking te krijgen voor onze diverse gezonde maaltijden.
Binnen de organisatie zorg ik voor een goed uitgewerkt en uniform personeelsbeleid. Hiermee ontlast ik de leidinggevende zoveel mogelijk van de praktische werkzaamheden. Ik zorg er op deze manier mee voor dat iedereen zich thuis voelt in het bedrijf.
Productie planner
Ik sta in voor het maken van de productieplanning en ik doe de bestellingen voor productie.
Ik ben verantwoordelijk voor de pasteurisatie en verdeling van de maaltijden naar expeditie.
Mijn ervaring heb ik opgedaan door de jaren heen dat ik werk voor Belgomeals. Het was allemaal nieuw in het begin, maar al doende leert men.
HACCP-Kwaliteitsverantwoordelijke
Ik heb de hotelopleiding met specialisatiejaar grootkeuken behaald aan COOVI-PIVIT (Elishout) te Anderlecht in 1994.
Ik heb altijd in grootkeukens/horeca gewerkt. Op 3/3/97 ben ik aan de slag gegaan als hulpkok in BSGO De Bron te St-Gillis, die tot Scholengroep 8 met de Brusselse keukens is gaan centraliseren. Daar heb ik promotie gemaakt tot kok. Je kan stellen dat ik reeds sinds de eerste dag deel uitmaak van de centrale keuken die later verder en groter uitgebouwd werd op onze site hier te Neder Over Heembeek.
Vrij snel, na een paar maanden, heb ik mezelf opgewerkt tot HACCP-Kwaliteitsverantwoordelijke. Tot de dag van vandaag vind ik dit nog steeds een héél boeiende taak die ik met even veel overtuiging en wilskracht uitoefen.
Als HACCP en kwaliteitsverantwoordelijke bekijk ik of iedereen op een correcte en hygiënische werkwijze onze gezonde maaltijden behandelt, dit houdt in: ontvangen/verwerken/inpakken/stockeren.
Temperaturen controleren, visuele controle op ontvangst goederen horen ook tot mijn takenpakket. Het grootste deel is de registratie van het gehele HACCP en pasteurisatie gedeelte.
Als het FAVV ons een onverwacht bezoek brengt, dan ben ik de persoon die hen door onze ruimtes begeleid en verschaf hen ook al de nodige registratie documenten.
Verantwoordelijke Expeditie & Logistiek
In het jaar 1997 ben ik begonnen als keuken medewerker in een school van het GO onderwijs. Na 5 jaar werd er besloten om de centrale keuken op te starten in Neder Over Heembeek. Mijn directeur heeft mij dan gevraagd om over te stappen naar Belgomeals.
Zo ben ik in de job als verantwoordelijke Expeditie, Transport en vaat gerold. We zijn begonnen als een klein bedrijf dat ondertussen uitgegroeid is tot het tienvoudige, dit dankzij de goede samenwerking van een groep sterke personen.
In de loop der jaren heb ik leren omgaan met verschillende soorten mensen, zowel van origine als van karakter. Ik probeer de mensen een positieve kijk te geven op hun job en hun te laten voelen dat we hen nodig hebben om tot een goede service voor onze klanten te komen.
Ik heb ook heel regelmatig contact met de klanten, vooral wat betreft leveringen en naleveringen en probeer een oplossing te zoeken die zowel voor ons en zeker voor de klant een positieve invloed heeft.
Verantwoordelijke vaat
Verkoop, klantenbegeleiding en opleiding
Voor ik begonnen ben bij Belgomeals heb ik 23 jaar als keukenchef in de Horeca gewerkt.
In 2004 kreeg ik de kans om een nieuwe centrale keuken uit te bouwen als productiechef. Daar dit toen een heel nieuw concept was en uniek in België heb ik deze uitdaging aangenomen. Door de explosieve groei van het bedrijf heb ik na 5 jaar de keuze gemaakt om de centrale keuken te verlaten en mij meer toe te leggen naar op onze klanten.
Ik geef nu advies en begeleid nieuwe klanten, ik geef ik demo’s en ga jaarlijks langs bij de klanten om de samenwerking te evalueren.
Buiten dit takenpakket ben ik verantwoordelijk voor evenementen, zoals banketten en recepties.
Helpdesk
Nadat ik afstudeerde in de opleiding A1 Secretariaat - Moderne Talen aan het PIHO Gent (1990) startte ik mijn loopbaan bij Videohouse in Vilvoorde als directiesecretaresse. Na 7 mooie jaren stapte ik met mijn kennis en ervaring over naar Think Media in Antwerpen waar ik ook aan de slag ging als directiesecretaresse. In 2011 maakte ik dan de overstap naar een heel andere sector dan de media en kwam ik terecht bij Agape/Belgomeals in Neder-over-Heembeek.
In mijn job als helpdesk-medewerker van Agape/Belgomeals ga ik probleemoplossend aan de slag voor de klanten om hen een zo optimaal mogelijke service te bieden. We zijn een bedrijf in volle groei dat de noden van de klant steeds vooropstelt. Bij vragen, opmerkingen of problemen sta ik je als lid van de klantendienst dan ook te woord, steeds met het hart op de tong maar met het oog op het vinden van een oplossing.
Diëtiste - voedingsdeskundig
Binnen Belgomeals ben ik verantwoordelijk voor het maken van de menu’s. Dit houdt in dat ik de samenstelling van de menu’s bepaal in samenwerking met een gespecialiseerde werkgroep, de recepturen van de maaltijden nauwlettend in het oog hou en de voedingswaarden controleer. Ook het opstellen van de allergenenlijsten en technische fiches van de maaltijden, behoren tot mijn takenpakket. Door mijn kennis, sta ik in voor het beantwoorden van jullie vragen met betrekking tot voeding.
Alle aanvragen voor dieetmaaltijden (op voorschrift van de behandelende geneesheer) komen bij mij terecht, waarop ik vervolgens een geschikt dieetmenu opstel voor het kind. Dit zowel voor allergieën als intoleranties.
In 2013 ben ik afgestudeerd uit de richting voedings- en dieetkunde, waarna ik nog een postgraduaat diabeteseducator volgde. Na een aantal jaren in de voeding ben ik in het Belgomeals verhaal gerold. Ondertussen heb ik gedurende meer dan 5 jaar binnen Belgomeals mijn kennis en ervaring in voeding verder ontwikkeld.
Assistent boekhouding
Ik ben de jongste van het bedrijf en verantwoordelijk voor NAZICHT inkomende en uitgaande facturen, woon-werkvergoeding van het personeel,...
Ik ben gestart als chauffeur en doorgegroeid tot hulpboekhouder
Verantwoordelijke planning & firmware
Verantwoordelijke productie en R&D
Ik ben van opleiding banket aannemer traiteur / kok
Mijn eerste werk was kok bij ‘Hof te Linderghem’ te Kortenberg, 1 van de toen 33 meesterkoks van België. Nadien werd ik kok bij Traiteur Patrick te Tervuren.
Nog later werd ik kok in grootkeuken Heilig Hart College te Tervuren, dit gedurende 12 jaar.
Sinds 2010 productieverantwoordelijke bij Agape
Hier sta ik in voor het aansturen en leiden van personeel in de keuken, voor het creëren van nieuwe menu’s/ gerechten en verbeteren van de bestaande gerechten. En ik stel samen met onze diëtiste menu’s samen.
Verantwoordelijke avond dienst bij Belgomeals
Ik zorg voor een goede organisatie van het werk vanaf 14uur tot 00, en meer als het nodig is.
Productie, inpakken, pasteurisatie, onderhoud van de keuken, veiligheid op het werk en leveringen, behoren tot mijn taken.
Ik zorg voor de ochtendverbinding en hun producties met het avondteam, volgens de productievereisten voor verpakking en pasteurisatie. Een gezonde en lekkere maaltijd gegarandeerd dus.
Verantwoordelijke boekhouding
Ik ben afgestudeerd als master in Romaanse Talen aan de V.U.B en
behaalde een aanvullende universitaire opleiding Bedrijfskunde aan de V.U.B.
In dienst sinds dag 1. Sinds het
ontstaan van Belgomeals heb ik mee de groei van Belgomeals mogen ervaren in al
zijn facetten. Het is voor mij een eer om deel te mogen uitmaken van een
fantastisch team dat zich dag in dag uit volledig inzet. Het is top om voor een
bedrijf te mogen werken waarvan de bestuurder de kwaliteit en collegialiteit
hoog in het vaandel draagt, waar er ruimte is voor verdere ontplooiing.